Подiлитись
13/12/2021
Громадянська просвіта у школах

Аналітичний звіт містить результати соціологічного дослідження щодо впровадження громадянської освіти, проведення заходів із навчання демократії та громадянської парламентської просвіти. 

Звіт аналізує потреби, виклики та готовність педагогів до здійснення ГПП, а також ставлення учнів до цього навчального процесу. Мета – виявити проблеми та сформувати рекомендації для покращення громадянської освіти в Україні.

У процесі підготовки звіту були проведені фокус-групи з 28 педагогами, а в онлайн-опитуванні взяли участь 1 304 освітян та 2 542 учні з різних регіонів України. Формат опитування – інтерв’ю та онлайн-анкетування.

Ключові висновки дослідження «Громадянська парламентська просвіта в закладах освіти України»:

  • інформація про діяльність Верховної Ради України недостатньо представлена у шкільних програмах;
  • вчителі відчувають нестачу методичних матеріалів для викладання ГПП;
  • учні мають обмежені знання про парламентську діяльність, які часто формуються під впливом медіа;
  • громадянська просвіта потребує інтерактивних методів навчання, залучення учнівського самоврядування та позашкільних заходів;
  • важливість ГПП для формування політичної культури молоді та підготовки їх до участі у демократичному житті країни.

Дослідження «Громадянська парламентська просвіта в закладах освіти України» є важливим кроком для розвитку громадянської освіти в Україні та спрямоване на виховання активних і свідомих громадян.

Аналітичний звіт написаний та надрукований у межах проєкту «Розширення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», що реалізується громадською організацією «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» в межах Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», яка виконується Фондом Східна Європа. Головною метою Програми РАДА є сприяння становленню відповідального, підзвітного і демократичного представницького органу – Парламенту України.