Подiлитись
21/05/2025
Дослідження GovTech Pulse

75% українців задоволені цифровими держпослугами – результати дослідження GovTech Pulse

Згідно з дослідженням GovTech Pulse у квітні 2025 року, 75% громадян задоволені тим, як працюють е-послуги держави.

Опитування провели Global Government Technology Centre (GGTC) Kyiv разом із дослідницькою агенцією Info Sapiens. Воно охопило репрезентативну вибірку мешканців з усіх регіонів України (крім тимчасово окупованих територій). Дослідження проведене за тією ж методикою, що й у 13 інших країнах світу – завдяки цьому українські результати можна порівняти зі світовими лідерами у сфері цифрових сервісів.

«За майже шість років Україна переосмислила, якою може бути цифрова держава, встановивши новий світовий стандарт державного управління, орієнтованого на громадян. Від одного з перших у світі цифрових паспортів до рекордно швидкої онлайн-реєстрації бізнесу — ми впровадили цифрові реформи, які докорінно змінили спосіб взаємодії держави з громадянами через екосистему Дія (застосунок та портал Дія, Дія.Освіта. Дія.Бізнес, Дія.City, Дія.Engine, Дія.Цифрова громада). Ураховуючи запити та потреби українців, ми розробили практичні, технологічно ефективні рішення, які відповідали на реальні виклики — у мирний час, під час пандемії COVID-19 і в умовах повномасштабного російського вторгнення. Це і eRecovery, і статус ВПО, і Дія TV та Дія.Радіо, і онлайн-шлюб, і багато іншого. Навіть в умовах війни Україна доводить: майбутнє державного управління може бути цифровим, гнучким та по-справжньому людяним», — зазначила Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації України з питань євроінтеграції

«Впровадження державою цифрових сервісів покликане не лише зробити отримання державних послуг зручнішим та швидшим, а й додати прозорості. Саме тому «цифрова держава» є важливим елементом антикорупційної політики. У 2023 році НАЗК почало вимірювати обізнаність громадян з онлайн-сервісами. Моніторинг показує статистичне зростання використання: у 2024 році обізнаність зросла до 36% порівняно з 29% у 2023 році, і значно більше людей зараз користуються цими послугами», – наголошує Дмитро Савчук, директор Info Sapiens, дослідницької агенції.

Ключові цифри:

  • 75% респондентів задоволені цифровими сервісами;
  • 86% позитивно оцінюють сервіси, які надає бізнес;
  • різниця в задоволеності між державними й бізнес-послугами в Україні становить лише 11% – це значно менше за середній показник серед 13 інших країн, де він сягає 21%;
  • 55% українців скористалися цифровими держпослугами протягом останнього року;
  • найактивніші користувачі – молодь і жителі міст, але загальна цифрова залученість зростає серед усіх вікових груп;
  • 74% молоді підтримують розвиток штучного інтелекту (для вікової групи 60+ – 35%);
  • більше ніж 75% опитаних назвали пріоритетними напрями – кібербезпека, дрони та впровадження 5G/6G.

«У GGTC Kyiv ми розглядаємо дані не просто як метрику, а як заклик до побудови довіри та розробки цифрових послуг, які дійсно орієнтовані на громадян. Саме тому опитування громадської думки GovTech є ще однією віхою на шляху України до цифрової держави, орієнтованої на громадян – інклюзивної, керованої даними та готової до майбутнього», – засвідчує Зоя Литвин, керівниця GGTC Kyiv.

Результати дослідження – це практичний орієнтир. Вони показують, де держава справляється добре, а де ще варто доопрацювати UX, сервіс або інформування.

«Переконаний, що лише дані дають чіткі відповіді на складні питання. Цей звіт – не просто зріз громадської думки, а практичний інструмент для урядовців, аналітиків, донорів і бізнесу. Він показує, де цифрова держава працює добре, а де потребує посилення. Високий рівень задоволеності державними цифровими послугами – це знак довіри і водночас виклик. Коли 75% громадян кажуть «так», зростають очікування і відповідальність. Для нас це особливо важливо, адже понад 60 цифрових сервісів створено Фондом Східна Європа у партнерстві з Урядом у межах швейцарсько-української Програми EGAP. Ми поділяємо цю відповідальність із державою», – зазначає Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа.

Мета GovTech Pulse – на основі реальних даних вдосконалювати е-послуги, підвищувати зручність, довіру та прозорість.

Global Government Technology Centre (GGTC) у Києві став другим у світі GovTech-центром та 21-м Центром Четвертої індустріальної революції (C4IR) у мережі Всесвітнього економічного форуму. Центр створено за ініціативи Міністерства цифрової трансформації України та Всесвітнього економічного форуму за сприяння Програми EGAP, яку впроваджує Фонд Східна Європа за підтримки Швейцарії.

Дізнатися більше про GGTC: https://www.kyivgovtechcentre.org/home

Дізнатися більше про дослідження: https://www.kyivgovtechcentre.org/govtech-pulse