Подiлитись
25/12/2020
Антикорупційний та економічний потенціал e-послуг

Дослідження «Антикорупційний та економічний потенціал e-послуг» акцентує увагу на тому, як цифровізація сприяє економії ресурсів громадян і підприємств, а також зменшує корупційні ризики.

Метою роботи було вимірювання економічного ефекту через скорочення витрат часу і коштів на отримання послуг, а також зменшення корупційного ризику.

Дослідження охопило аналіз семи ключових електронних послуг, зокрема таких, як реєстрація ФОП, призначення допомоги при народженні дитини, отримання довідки про несудимість, ліцензування автоперевезень, дозволи на спеціальне водокористування, початок і завершення будівельних робіт тощо.

Основні тези:

  • електронні послуги дозволяють економити мільйони гривень щорічно завдяки скороченню витрат на транспорт, посередників та супутній сервіс;
  • впровадження онлайн-процедур суттєво знижує рівень корупції, зокрема шляхом усунення необхідності безпосереднього контакту;
  • попри позитивні результати, існують виклики, такі як технічні труднощі та низька цифрова грамотність частини населення.

Цей звіт буде корисним інструментом для державних органів, що займаються розробленням та впровадженням е-послуг, представників громадянського суспільства, які контролюють прозорість влади, міжнародних організацій та дослідників, які вивчають цифровізацію та її вплив на суспільство.

Звіт базується на сучасних методах збору та аналізу даних, зокрема опитуваннях користувачів, розрахунках економічної вигоди за моделлю Standard Cost Model (SCM). У процесі були опитані понад 1 200 респондентів.

Дослідження «Антикорупційний та економічний потенціал e-послуг», проведене ГО «Офіс ефективного регулювання» у межах USAID / UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS», що реалізується Фондом Євразія, та за сприяння Міністерства цифрової трансформації України.