Share
28/12/2021
We've achieved the goal

(Укр) Для завершеної програми Фонду із розвитку соціального шкільного підприємництва провели фінальне незалежне оцінювання.  

У листопаді 2021 року, по завершенню дворічної програми Фонду із впровадження соціального шкільного підприємництва (СШП), ГО «Центр соціального аудиту» провела її незалежне зовнішнє оцінювання. Згідно нього, програма досягла загальної мети та очікуваних результатів.

Так, у межах програми було запущено 18 пілотних соціальних шкільних фірм, розроблено навчальну програму за вибором та видано відповідний посібник. Для вчителів проведені тренінгові програми, які допомагали їм якісно викладати у школах відповідний факультатив і практично допомагати учням у створені СШП. Суттєвим здобутком також стала підготовка менторів. Це, на думку дослідників, забезпечує стійкий вплив програми як на рівні громад, так і загальнонаціональному рівні, і створює потужний кадровий потенціал для реалізації подібних проєктів у майбутньому.

За результатами дослідження, 93% учнів, 96,9% викладачів і 97,4% батьків зазначили значну користь від запровадження моделі СШП у систему освіти. Результати опитування засвідчили, що понад 80% учнів оволоділи професійно орієнтованими навичками, а саме створенням бізнес-ідей, розробленням бізнес-плану, управлінням бізнесом.

Якщо до участі у програмі лише 36% учнів висловлювали бажання мати власну справу в майбутньому, а більше половини (56%) учнів взагалі не розглядали такої альтернативи у виборі кар’єри, то після здобуття першого досвіду підприємницької діяльності у СШП уже 68% учнів зазначають, що хотіли би в подальшому мати власний бізнес.

Також 97% батьків відзначили позитивний вплив програми на дітей (3% не помітили ніякого впливу). При цьому 82% батьків вважають, що дитина почала використовувати набуті знання і навички у повсякденному житті, 79% зазначили, що дитина почала цікавиться сферою підприємництва, а 58% вважають, що програма допомогла дитині визначитися з вибором майбутньої професії.

Серед складнощів подальшого запровадження моделі СШП у межах «Нової української школи» дослідники зазначили завантаженість вчителів, недостатню підтримку МОН, пасивність у громадах органів самоврядування, недосконалість нормативно-правової бази щодо соціального підприємництва.

Із повним текстом дослідження та короткою презентацією можна ознайомитися за посиланням.

Програма «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва» впроваджувалась Фондом Східна Європа спільно з німецькою неурядовою організацією ChildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Федерального Міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини протягом 2019–2021 років. Діяльність охоплювала сім областей України: Вінницьку, Донецьку, Житомирську, Івано-Франківську, Київську, Луганську та Тернопільську.