Подiлитись
22/11/2024
Конкурс на пошук підрядника для надання послуг із формування нових підходів до виникнення прав в осіб з інвалідністю на соціальну підтримку на основі соціальних ознак та послуг із розроблення технічних вимог до створення відповідного програмного забезпечення

Міжнародна благодійна організація «Фонд Східна Європа» в межах реалізації швейцарсько-української програми «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади (EGAP)» оголошує конкурс на пошук підрядника для надання послуг із формування нових підходів до виникнення прав в осіб з інвалідністю на соціальну підтримку на основі соціальних ознак та послуг із розроблення технічних вимог до створення відповідного програмного забезпечення.

Передумови 

Соціальна сфера в Україні неповоротка, незрозуміла, заплутана та обтяжлива для громадян, які звертаються до держави за підтримкою у певних життєвих обставинах.

Із початком війни кількість громадян, які звертаються до державних органів та органів місцевого самоврядування по посвідчення чи довідки, для наступного звернення по соціальну підтримку, зросла у десятки разів (особа з інвалідністю, особа, що постраждала від російської агресії, внутрішньо переміщені особи, батьки та діти багатодітних сімей, батьки, що виховують усиновлених дітей).

Відповідно до Законодавства процес отримання посвідчень/довідок, що видаються в паперовій формі та є документами, що підтверджують право на соціальну підтримку та/або встановлення статусу, на підставі якого в особи виникає право на соціальну підтримку та подальшої реалізації права на соціальну підтримку та інших державних гарантій, складається із великої кількості відокремлених оффлайн-процесів.

Послідовність дій для кожного окремого випадку різна, люди, що опинилися в схожих (однакових) життєвих обставинах, можуть проходити різний шлях для підтвердження права на соціальну підтримку та/або встановлення статусу, на підставі якого в особи виникає право на соціальну підтримку, залежно від типу соціальної підтримки, яку вона намагається отримати.

Відсутній уніфікований підхід до документів, що підтверджують статус чи право на соціальну підтримку особи (посвідчення, пенсійне посвідчення, довідка тощо). Більшість інформації про встановлений статус, документ, що підтверджує право на соціальну підтримку, зберігається децентралізовано, у паперовому вигляді. Відповідно, відсутня можливість верифікувати такий документ на справжність, чинність чи приналежність.

Метою проєкту є формування нової моделі та принципів виникнення та подальшої реалізації права на соціальну підтримку та інших державних гарантій на його підставі, обліку соціальної підтримки для переходу від набору паперових документів до моделі єдиної соціальної ознаки із переліком та доступом до соціальної підтримки, згідно з встановленими ознаками.

Завдання проєкту полягає у реінжинірингу наявних процесів отримання посвідчень/довідок, щоб зробити їх простішими, швидшими та прозорішими за принципом «бігають дані, а не люди», а також спростити користувацький досвід взаємодії громадяни-держава в обидві сторони для підтвердження/реалізації прав на соціальну підтримку та інших державних гарантій, згідно з встановленою/-ими ознакою/-ами.

Проєкт передбачає:

  • формування та впровадження моделі «соціальної ознаки» для осіб з інвалідністю;
  • впровадження моделі «соціальної ознаки», згідно з якою відображалися б усі ознаки особи та соціальна підтримка, на яку виникає право, згідно з встановленою соціальною ознакою;
  • проєктування відповідних довідників та класифікаторів, моделей похідних реєстрів, архітектури баз даних таких реєстрів;
  • розроблення технічних вимог для створення відповідного програмного забезпечення на основі наявних інформаційних систем Міністерства соціальної політики з урахуванням стратегії розвитку соціальної сфери;
  • підтримку з опису інформаційних обмінів між системами Мінсоцполітики та інших органів для отримання необхідної інформації;
  • консультаційну підтримку для відбору підрядника для розроблення та впровадження такого програмного забезпечення.

Важливим аспектом роботи має бути проведення дослідження наявності регуляцій ЄС, які можуть впливати на модель даних для ознак з огляду на потребу обміну такими даними в ЄС, відповідно проєктування має відбуватись із урахуванням гармонізації регулювань для створення передумов майбутнього вступу України до ЄС. Як і врахування реформ, що наразі тривають та впливають на реалізацію проєкта (реформа МСЕК, ведення випадку в соціальній сфері, соціальне забезпечення учасників бойових дій та ветеранів).

У межах моделювання нової інтероперабельної моделі «соціальної ознаки» необхідно:

  • Здійснити аналіз наявних інформаційних ресурсів, реєстрів та інших джерел даних (Мінсоцполітики, ПФУ, Мінцифри, Мінветеранів).
  • Створити перелік ключових бізнес-процесів «як є» та «як буде» (встановлення, продовження, скасування статусу (соціальної ознаки), виникнення та підтвердження права на соціальну підтримку) та користувацьких історій, включно з візуалізацією процесів у BPMN-схемах.
  • Провести зустрічі, інтерв’ю, опитування з замовниками, користувачами та експертами, об’єднаннями, що представляють інтереси осіб з інвалідністю, представниками заінтересованих сторін, для збору вимог до моделі.
  • Створити перелік необхідних інтеграцій із переліком даних для отримання/передачі.
  • Сформувати та описати, включно зі схемами процесів, застосування моделі соціальної ознаки для перевірки, підтвердження та реалізації права на соціальну підтримку та послуги від бізнесу, згідно з встановленою соціальною ознакою.
  • Розробити план реалізації проєкту «соціальної ознаки» для осіб з інвалідністю з поетапним (спринтами) впровадженням функціоналу для кінцевих користувачів (громадян).
  • Розрахувати орієнтовну вартість робіт відповідно до технічних вимог.
  • Оцінити наступні етапи та потреби у впровадженні проєкту.

У межах проєктування «соціальної ознаки» та планування її впровадження необхідно спроєктувати (включно із планування запуску) рішення на основі мінімум одного обраного спільно із Замовником наявного посвідчення та сформувати документ «Технічні вимоги» до модернізації наявних (розроблення нових за потреби) сервісів для реалізації рішення. Підготувати чернетки протоколів необхідних інформаційних обмінів. А також за можливості сформувати розробницьку специфікацію на перші спринти розроблення для пришвидшення запуску рішення.

Підходи до проєктування, фокус та інструменти команди повинні бути зосереджені на Продуктовому менеджменті та програмному забезпеченні. Пропоновані рішення повинні обов’язково враховувати результати інтерв’ю, опитування з замовниками, користувачами та експертами, об’єднаннями, що представляють інтереси відповідних категорій населення, представниками заінтересованих сторін.

Загальний орієнтовний строк реалізації проєкту: 4 місяці

Загальні вимоги до Виконавця:

  • Досвід розроблення державних інформаційних систем/реєстрів не менше 3 років (надати підтвердження).
  • Досвід формування Технічних вимог до складних/інноваційних державних інформаційних систем не менше 3 років (надати підтвердження).
  • Досвід розроблення комплексних бізнес-вимог для програмного забезпечення з урахуванням стандартів кібербезпеки, таких як ISO/IEC 27001, NIST, GDPR або інших міжнародних стандартів (надати підтвердження).
  • Виконавець має зазначити пропозицію щодо технологічного стеку у заявці на участь у конкурсі.
  • Виконавець для роботи над проєктом має залучити команду у складі, як мінімум, Product manager, Senior BA та двох Middle BA, Tech writer, а також (за можливістю, буде перевагою) Database Analyst та нормопроєктувальника. Команда залучених експертів повинна мати підтверджений досвід не менше 3 років роботи у великих GovTech-проєктах.
  • Досвід залучених бізнес-аналітиків має містити:
    • – аналіз наявних бізнес-процесів (включно з інформаційними системами, базами даних та інтерфейсами, що використовуються для надання публічних та послуг соціального характеру) (процес «як є»);
    • – проєктування апаратно-програмної архітектури;
    • – створення рішень з імпорту та очистки даних зі слабоструктурованих джерел інформації;
    • – розуміння законодавства, що регламентує надання публічних послуг.
  • Команда залучених експертів обов’язково має мати підтверджений досвід (навести в резюме чи у самій заявці, можливо, додати рекомендаційні листи):
    • – досвід виконання аналогічних завдань із розроблення технічної документації для інформаційних систем;
    • – досвід проведення інтерв’ю, фокус-груп, опитувань з користувачами/стейкхолдерами.
  • Досвід розроблення відповідними експертами команди нормативно-правових документів у сфері міжнародного права буде перевагою.
  • Наявність підтвердженої оцінки якості реалізованих проєктів незалежними організаціями буде перевагою.

Вибір надавача послуг буде здійснений на конкурсній основі.

Рішення щодо переможця прийматиме тендерна комісія, яка складається із спеціалістів Проєкту міжнародної технічної допомоги «Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), Фонду Східна Європа, на основі оцінки пропозиції стосовно інших заявок/пропозицій та базуючись на принципі «ціна-якість».

Критерії вибору:

  • досвід виконання аналогічних завдань;
  • кваліфікація залучених експертів;
  • ціна;
  • термін виконання робіт.

ВАЖЛИВО! У разі, якщо загальна вартість найнижчої пропозиції Учасника серед тих, що були отримані, перевищує заплановані бюджетні витрати Замовника, останній на етапі оцінки пропозицій має право звернутися до потенційного переможця конкурсу з пропозицією зменшення його цінової пропозиції.

Порядок подання пропозицій

Пропозиції приймаються від фізичних осіб-підприємців (далі – ФОП) та юридичних осіб (далі – ЮО).

Пропозиція оформлюється на бланку ЮО/ФОП (за наявності) відповідно до аплікаційної форми, підписується уповноваженою посадовою особою учасника та скріплюється печаткою (за наявності). До пропозиції обов’язково має бути додана:

  • копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • копія документу, що підтверджує повноваження посадової особи, яка представляє заявника;
  • виписка про банкрутство;
  • лист щодо відсутності серед кінцевих бенефіціарів власників, членів або учасників (акціонерів) компанії, що мають частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, громадян російської федерації, республіки білорусь / ісламської республіки іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах).

ВАЖЛИВО! Усі пропозиції учасників мають надаватися без ПДВ та у єдиній валюті – українська гривня. Посилання на відповідний еквівалент вартості пропозиції у будь-якій іноземній валюті має місце бути тільки як додаткова інформація та не може бути використана для порівняння цінових пропозицій учасників.

На конверті має бути зазначене повне найменування або ПІБ заявника, його місцерозташування, прізвище, ім’я, по батькові уповноваженої особи, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, номери контактних телефонів.

Просимо звернути увагу, що Фонд Східна Європа є суб’єктом, який звільняється від сплати податку на додану вартість на підставі статті 3.1 Угоди між Урядом України та Урядом Швейцарської Конфедерації про технічне та фінансове співробітництво від 13 жовтня 1997 року, а також пункту 3.2 статті 3 та підпункту 197.11 статті 197 Податкового кодексу України, що відображено в реєстраційній картці про державну реєстрацію Програми EGAP № 4278-15 від 25 червня 2024 року. Тобто Фонд Східна Європа проводитиме оплату за послуги без врахування ПДВ.

Терміни та адреса подання заявок

Оригінали заявок на участь у конкурсі мають бути отримані Фондом Східна Європа у паперовій формі на адресу Програми EGAP Фонду Східна Європа, а електронна копія пропозицій має бути надіслана на електронну пошту [email protected] не пізніше 06 грудня 2024 року. У темі листа просимо зазначити «ТВ_ЛЗІ».