Подiлитись
26/05/2022
Cтартапи в часи війни
Стартапи в часи війни

У 2021 році Фонд Східна Європа за фінансової підтримки ЄС провів акселераційну програму для стартапів Act to Connect. Шістьом найкращим командам-фіналістам надали фінансування розміром шість мільйонів гривень на реалізацію civic tech інструментівцифрових рішень, що покращують взаємодію всередині спільнот і влади з громадянами. Розповідаємо про розробки, чи працюють команди зараз, та чи вдалося переформатувати роботу в реаліях воєнного часу. 

AxyGovUA, Цифровий пандус

 AxyGovUA, Цифровий пандус

Багато сайтів держустанов не є доступними для всіх категорій населення. Наприклад, люди з інвалідністю часто не можуть повною мірою ознайомитися з інформацією та скористатися послугами, що вказані на цих сайтах.

Команда «Inclusive-IT», що складається із сертифікованих фахівців із вебдоступності, хоче допомогти розробникам сайтів влади створювати універсальні ресурси для різних категорій людей. У тому числі для молоді, людей похилого віку, людей з інвалідністю. 

За отримані кошти в межах Act to Connect команда розробила сервіс – AxyGovUA, який може проводити регулярний моніторинг сайтів влади на вебдоступність відповідно до міжнародного стандарту WCAG. 

Серед функціоналу – автоматизоване тестування сайтів на різних платформах та девайсах, панель чиновника/CDTO з дашбордом щодо аналізу стану сайтів, панель розробника тощо.

Наразі команда розосереджена по Україні, частково за кордоном, і вже готує англомовну версію продукту. Вже незабаром повноцінний інструмент буде доступним за адресою: https://digital-pandus.com.ua/

Додаткові модулі медботу «Марта»

Додаткові модулі медботу «Марта»

Команда розробників із Маріуполя «Open Data Lab» уже не вперше розробляє та вдосконалює корисні civic tech рішення. Одним із них є медбот «Марта» – це медичний чат-бот (Viber, Telegram), що є зручним каналом комунікації між пацієнтом і медзакладом та дозволяє уникати зайвих візитів до лікаря.

Отриманий призовий фонд використали, щоб створити додаткові модулі медботу: «Моя декларація», який автоматично інформує про необхідність переукласти декларацію з лікарем, і модуль, що стосується Covid-19 зі 135 запитаннями про вакцинацію від коронавірусу. При цьому інформація постійно оновлюється, а медбот навчається відповідно до запитів користувачів для надання максимально коректних відповідей.

Медичний чат-бот доступний у вайбері та телеграмі: https://martabot.pro/ 

Зараз, під час війни, команда доопрацьовує функціонал щодо самодіагностики. За словами розробників, його активно використовують, адже доступ до лікарів ускладнений – як у тих, хто в Україні, так і вимушених переселенців за кордоном.

Також розширюють можливості цього функціоналу – опрацьовують разом із лікарями ще 2 000 запитань та відповідей для інтегрування їх у сервіс. А ще розглядають варіанти співпраці з іншими сервісами для максимального використання розробленого функціоналу задля зменшення навантаження на лікарів та медичну систему.

ДЖЕК. Пульт управління містом

ДЖЕК. Пульт управління містом

«ДЖЕК» – це сервіс для повноцінної та швидкої взаємодії між мешканцями будинків, ОСББ, надавачами комунальних послуг та органом місцевого самоврядування. За допомогою сервісу можна приймати та обробляти звернення, оперативно повідомляти про важливі події, проводити електронні опитування та голосування.

При підключенні платформи до конкретного населеного пункту та окремих будинків можна онлайн вирішувати питання, що турбують мешканців, без окремого контакт-центру: як-то відсутність гарячої води, ями біля під’їзду або неробочий ліфт. Також у кілька кліків можна оплатити комунальні послуги, викликати кваліфікованого сантехніка або електрика, взяти участь в ініціативах із покращення життя у своєму будинку/місті. 

Також сервіс може надавати якісну аналітику та розуміння реальної ситуації в населеному пункті. 

Користувачам системи доступні чат-боти для мешканців будинків, кабінет мера та сайт міста, панель управління, новини для мешканців тощо.

Зараз тимчасово відключена можливість безкоштовного приєднання нових об’єктів до сервісу. Платформа продовжує підтримувати роботу тих ОСББ та їхніх чат-ботів, які підключилися ще до війни.

Сервіс доступний за посиланням: https://djek.org/

Help Chornobyl

Help Chornobyl

«Help Chornobyl» – це автоматизований онлайн-сервіс юридичної допомоги ліквідаторам та постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, який допомагає їм отримувати законні виплати від держави. 

Ідея розробити такий сервіс виникла тому, що через обмеження, спричинені COVID-19, система соціальних виплат перестала працювати так, як раніше. А ліквідатори, перебуваючи у групі високого ризику, майже не виходили з дому і не могли вирішувати питання офлайн. 

«Help Chornobyl» автоматизує типові юридичні процеси, зменшуючи час роботи юристів і вартість кінцевих послуг для ліквідаторів. «Help Chornobyl» може стати у пригоді майже двом мільйонам людей. Ним можуть скористатися близько 200 тис. ліквідаторів і понад півтора мільйона тих, хто не брав участі в ліквідації, але постраждав від катастрофи (зокрема, був відселений).

За даними, які користувач вносить на порталі, онлайн-система може сама, безкоштовно для заявника, згенерувати типові листи, скарги, звернення та надіслати їх на потрібні електронні адреси.

Ось, наприклад, кілька проблем чорнобильців, у вирішенні яких у той чи інший спосіб може допомогти HELP Chornobyl: поновлення посвідчення ліквідатора; компенсація державою лікування; система донейшенів на юридичні послуги у складних випадках; чорнобильські виплати та їх перерахування.

Сервіс працює за посиланням: http://helpchornobyl.com/

Зараз команда продовжує приймати та обробляти запити чорнобильців, а також надає інформацію для українських і закордонних ЗМІ щодо ситуації з атомними електростанціями під час воєнних дій.

PlayGov

PlayGov

Після початку пандемії COVID-19 не лише в дорослих змінилися усталені звички та норми роботи й відпочинку. Життя дітей та підлітків також зазнало колосальних змін в освіті та проведенні вільного часу. З іншого боку, саме діти є більш відкритими до нових технологій та адаптивними, і все більше часу почали проводити в онлайн-середовищі. Тож команда розробників вирішила залучити дітей до соціального підприємництва через зрозумілі та цікаві їм онлайн-платформи, зокрема Minecraft.

Екосистема PlayGov здатна об’єднати дітей України навколо теми соціального підприємництва у безпечному мейкерському просторі, використовуючи можливості найпопулярнішої платформи-пісочниці – Minecraft. Учасники PlayGov також зможуть вільно здобувати досвід взаємодії з дітьми з інших країн.

Після початку широкомасштабної війни команда була змушена шукати прихистку в різних містах Заходу України та у країнах Європи, оскільки всі члени команди проживали на Сході країни. На початку вторгнення вони активно займалися волонтерською діяльністю. Протягом наступних тижнів команда планує повернутися до безпосереднього розроблення продукту.  

Платформа «УСІ»

Платформа «УСІ»

Команда громадської організації «КоСТ Україна» в межах конкурсу розробила платформу «Українська Соціальна Інфраструктура (УСІ)». Це інформаційно-аналітична онлайн-платформа для залучення громадян і місцевої влади до спільної розбудови міста.

Система генерує дані про об’єкти соціальної інфраструктури з різних джерел моніторингу та надає доступ до автоматичних форм комунікації між владою та громадянами. Йдеться про подання звернень, скарг, запитів на громадські обговорення з можливістю відстежити весь шлях документа від реєстрації до кінцевого виконавця.

Сервіс складається із картографічного модуля, який відображає інформацію про об’єкти соціальної інфраструктури України; досьє про компанії-підрядників та дозвільні документи (сертифікати, ліцензії); пошук підрядників для проєктів, а підрядникам – пошук своїх проєктів; карта інклюзивної соціальної інфраструктури; інтерактивний посібник із впровадження інфраструктурних проєктів для ОТГ. А також генерує аналітичні дашборди з інформацією про соціальну інфраструктуру, звітність.

Зараз платформа не працює, оскільки реєстри, звідки підтягується інформація, закриті. Проте команда думає, як можна трансформувати проєкт у нових реаліях. Серед планів збір даних про пошкоджені/знищені об’єкти інфраструктури, що будуть відображатися у системі, та робота над тим, щоб ці об’єкти відновити.

До війни платформа була доступна за посиланням: http://usi-costukraine.org/