Подiлитись
11/10/2020
Твій перший стартап

Завантажити матеріали: 

Електронна версія посібника «Соціальне шкільне підприємництво: твій перший стартап»

Зразок статуту громадської організації, метою якої є створення та підтримка діяльності соціального шкільного підприємства

Зразок протоколу установчих зборів засновників громадської організації, метою якої є створення та підтримка діяльності соціального шкільного підприємства

Шаблон меморандуму про партнерство та співробітництво

Шаблон угоди про створення соціального шкільного підприємства на базі загальноосвітньої школи

Згода батьків (законних представників) на участь неповнолітнього учня у проєкті «ХХХ» зі шкільного підприємництва 

Посадова інструкція менеджера зі збуту

Посадова інструкція куратора СШП

Посадова інструкція керівника виробництва

Посадова інструкція керівника СШП

10 кроків до створення соціального шкільного підприємництва на базі громадської організації

Світ побачив посібник для учнів 8 (9, 10, 11) класів, батьків та освітян «Соціальне шкільне підприємництво: твій перший стартап». Це – перше та універсальне видання в Україні, в якому зібрано та систематизовано теоретичну базу, основні поняття й терміни, а головне – запропоновано алгоритм створення соціальних шкільних фірм у загальноосвітніх навчальних закладах.

Авторський колектив посібника – команда досвідчених освітян – теоретиків і практиків, які максимально долучилися до запуску соціального шкільного підприємництва в Україні. Серед них – Сергій Дятленко, Віктор Конопкін, Олена Кучерук, Іван Савицький та Артем Корнецький (він також – науковий редактор посібника). 

Посібник створено на основі програми шкільного курсу за вибором «Соціальне шкільне підприємництво». Розрахований на опанування впродовж одного навчального року (35 чи 70 навчальних годин – раз чи двічі на тиждень), курс надає практичні інструменти для створення шкільних фірм в українських реаліях. 

І навчальний курс, і видання були схвалені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (листи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 25.05.2020 № 22.1/12-Г-303 та від 09.07.2020 № 22.1/12-Г-359 відповідно).

Що таке соціальне шкільне підприємництво? 

Соціальне шкільне підприємництво (СШП) – один із найефективніших методів формування у молоді соціальної відповідальності. Започаткувавши СШП, учні вчаться в ігровій формі та у проєктний спосіб брати у свої руки ініціативу, ухвалювати рішення, формувати команди, змінювати навколишнє середовище.

Школярі самостійно контролюють усі етапи роботи своїх «фірм»: від реєстрації – до організації виробництва, від просування – до збуту продукції. Так вони набувають «дорослого» досвіду. Завдання вчителів – забезпечити всі необхідні умови для відкриття та діяльності СШП, а за можливості – інтегрувати діяльність СШП в освітній процес.

Соціальні шкільні підприємства вже довели свою користь. Приміром, у Німеччині працюють понад 10 тисяч таких фірм, до яких залучено більш як 130 тисяч школярів. В Україні вже також з’являються перші СШП, зокрема, у Донецькій, Луганській, Житомирській та Львівській областях.

Розвивати соціальне шкільне підприємництво в Україні покликаний проєкт «Заснування соціальних шкільних підприємств у сільській місцевості та малих містах України для заохочення молоді до соціального підприємництва в Івано-Франківській, Житомирській і Донецькій областях», який реалізується Фондом Східна Європа та ChildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини. Детальніше про нього: http://sse.eef.org.ua/

Чим може бути корисний посібник? 

Посібник пояснює, що таке соціальне шкільне підприємництво, чим воно корисне для учнів, як розвиваються шкільні фірми на заході, чи є успішні приклади соціального шкільного підприємництва в Україні – та багато іншого. Учням та кураторам також стануть у пригоді численні практичні завдання, що містяться у виданні. 

«Посібник є максимально прикладним. Дозволяє крок за кроком подолати шлях від пошуку ідеї для шкільної фірми та формування команди – до реалізації цих задумів на практиці», – зазначає Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа. 

На думку Богдана Андрощука, керівника департаменту країн Східного партнерства, ChildFund Deutschland e.V., соціальне шкільне підприємництво дозволяє учням підготуватися до дорослого життя з його непередбачуваними викликами, а також – сформувати звичку постійного навчання та відкритості до інновацій – і гнучкої реакції на зміни.

«Серед країн Східного партнерства такий формат впровадження соціального шкільного підприємництва застосовується вперше. Переконаний, що український досвід стане зразком для наслідування для сусідніх держав», – вважає пан Андрощук.