Читайте цей текст англійською.

На офіційному порталі Укравтодору запрацював геокалькулятор, який дозволяє здійснювати перерахунок лінійних кілометрових координат (прив’язок) автомобільних доріг загального користування державного значення (км+) в геопросторові координати (WGS84) і навпаки. Для програмного доступу до цих даних розроблений відкритий прикладний програмний інтерфейс (API).

АРІ та геокалькулятор були розроблені Укравтодором спільно з Міністерством цифрової трансформації та за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність в державному управлінні та послугах/TAPAS». Отримати доступ до даних можна за адресою https://kmplus.ukravtodor.gov.ua/

Для чого потрібний АРІ та геокалькулятор

В Україні наразі для визначення автомобільних доріг чи положення того чи іншого об’єкту на цих самих дорогах використовується система лінійних прив’язок (так звані, км+). Перше числове значення перед знаком + – це значення цілої кілометрової позначки відносно певної дороги, значення після знаку “+” – це уточнена відстань від неї до того чи іншого об’єкта, визначена у метрах. Система лінійних прив’язок реалізована у вигляді стовпчиків з табличками – номерами кілометрів – встановлених на узбіччях або на розділювальних смугах автомобільних доріг. Проте визначити, де саме на дорозі знаходиться та чи інша дорожня споруда чи, наприклад, точка км 89+304, чи ведуться ремонтні роботи відповідно до документації, чи починається/закінчується та чи інша дорога для непрофесійних дорожників буває непросто. Конвертація лінійних прив’язок в геопросторові координати і навпаки вирішує цю задачу.

Для чого потрібні геодані:

● Моніторинг стану будівництва та ремонтів доріг. Цього року в рамках програми «Велике будівництво» планується відновити понад 6 тис. км доріг. На це держава планує спрямувати більш ніж 100 млрд грн., або понад 8% відсотків від усіх видатків бюджету. Важливу роль у реалізації проекту з будівництва доріг в Україні можуть відіграти саме відкриті геодані, адже вони сприятимуть прозорості процесу та контролю зі сторони громадськості – тепер легше перевірити, наскільки інформація в проєктній або виконавчій документації відповідає дійсності. Скориставшись геокалькулятором (персональний доступ) або АРІ (програмний доступ) можна перевести наведені в документації лінійні координати в конкретні геолокації та, перебуваючи на місці виконання ремонтних або будівельних робіт, пересвідчитись у достовірності або хибності наведених у документації даних.

● Розробка нових рішень і розвиток інновацій. Досвід інших країн показує, що відкриття геопросторових даних має значні економічні наслідки. Це сприяє розвитку приватного сектору, у тому числі, завдяки інтеграції цих даних в ІТ рішення для бізнесу та громадян. Ті ж самі розробники GPS-навігаторів, поєднуючи геодані доріг з інформацією про ремонти, можуть більш точно повідомляти водіїв щодо ремонтних робіт на дорогах та рекомендувати більш оптимальний маршрут.

● Підвищення ефективності роботи державних установ. Геодані можуть підвищити точність збирання, систематизації й аналізу даних про автомобільні дороги, об’єкти та споруди на них, транспортні потоки та події і допоможуть краще аналізувати і планувати роботу балансоутримувачам доріг. Вони спростять аналіз, скільки кілометрів доріг по кожній області уже відремонтовано і за яку суму коштів. Використання цих даних аналітичним порталом “Прозора інфраструктура” допоможе замовникам робіт в областях, а також Укравтодору та Міністерству інфраструктури здійснювати якісний контроль за виконанням планів ремонту та будівництва доріг, покращити управління дорожнім господарством, забезпечити якісне планування.

● Безпека на дорозі. Помітили небезпечну ділянку чи ситуацію на дорозі? Можна скористатися геокалькулятором з мобільного пристрою і на підставі геоданих, наданих вбудованим GPS-приймачем, автоматично встановити назву цієї дороги, кілометрову прив’язку на ній, належність до зони відповідальності, щоб надати до Укравтодору чи до іншого власника (наприклад, управління комунального господарства) сигнал та загальну інформацію, необхідну для подальшого усунення проблеми. Окрім цього, АРІ допоможе точніше встановити власне положення відносно дороги. Це особливо важливо, якщо необхідно швидко та точно повідомити про нього за допомогою голосового зв’язку екстреним службам у надзвичайних ситуаціях.

Наразі АРІ сервіс надає доступ до даних про міжнародні, національні та регіональні автомобільні дороги загального користування державного значення. У майбутньому планується доповнення даними про територіальні дороги загального користування державного значення та дороги загального користування місцевого значення.

Проєкт реалізовано у співпраці з Фондом Східна Європа.

Фонд Східна Європа

memory usage: 57.12mb real memory: 10.25mb