Вакансії

ВАКАНСІЯ: ЕКСПЕРТ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ ДЕРЖАВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ, ЗБОРУ ТА ВПОРЯДКУВАННЯ ДАНИХ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЇХ ЕЛЕКТРОННОЇ ВЗАЄМОДІЇ. РЕЗЮМЕ ПОДАВАТИ ДО 30 ГРУДНЯ 2016 РОКУ

Фонд Східна Європа оголошує конкурсний відбір експерта для проведення інвентаризації державних інформаційних ресурсів, збору та впорядкування даних, необхідних для організації їх електронної взаємодії
Інвентаризація державних інформаційних ресурсів буде виконуватись в рамках проекту USAID «Прозорість та підзвітність в державному управлінні та послугах», компонент «Електронні послуги».

Основні напрями:

  1. Збір полів даних, що містяться у визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 «Деякі питання електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів» державних реєстрах.
  2. Збір полів даних, що містяться в державних реєстрах, визначених керівником напрямку електронні послуги проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах».
  3. Опитування персоналу, що забезпечує функціонування вказаних вище державних реєстрів, щодо структури та повноти полів даних державних реєстрів.
  4. Проведення аналізу нормативних документів, що забезпечують функціонування державних електронних інформаційних ресурсів, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606, щодо необхідних даних для функціонування державних реєстрів, які забезпечуються іншими базовими державними реєстрами.
  5. Здійснення допомоги в побудові мапінгу державних реєстрів в розрізі пріоритетних електронних послуг визначених «Концепцією розвитку системи електронних послуг в Україні», схваленою Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 р. № 918-р.

Суть завдання:

Основним завданням експерту є інтерв’ювання фахівців, що забезпечують функціонування пріоритетних державних реєстрів, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606.
Експертом повинна бути проведена інвентаризація державних реєстрів, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606, та створений перелік наборів даних з відповідними параметрами, а також проведено співставлення державних реєстрів з електронних послуг визначених «Концепцією розвитку системи електронних послуг в Україні». На основі переліку повинна бути розроблені інформаційно-технологічна мапа, що міститиме відомості про:

  • утримувача державного реєстру (найменування, назва реєстру, підстава щодо його ведення, адміністратора реєстру);
  • перелік наборів даних відповідного реєстру, та їх параметри введення;
  • перелік наборів даних з інших державних реєстрів, необхідних для ведення відповідного реєстру;
  • перелік наборів даних, який передається для інших державних реєстрів;
  • перелік наборів даних необхідних для отримання електронних послуг, визначених «Концепцією розвитку системи електронних послуг в Україні».

У подальшому відомості з інформаційно-технологічної мапи мають бути використані експертом під час їх розміщення на інформаційному ресурсі проекту «Прозорість та підзвітність в державному управлінні та послугах» за напрямком електронні послуги.

Очікувані результати роботи експерта:

  1. Проведено аудіювання фахівців, що забезпечують функціонування пріоритетних державних реєстрів, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606, а також державних реєстрів визначених керівником напрямку електронні послуги проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах», щодо стану відповідних державних реєстрів.
  2. Проведена інвентаризація державних реєстрів, визначених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606, а також державних реєстрів визначених керівником напрямку електронні послуги проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах», та створений перелік наборів даних з відповідними параметрами (прізвище, ім’я, по-батькові, дата народження, місце народження, серія/номер паспорта тощо).
  3. Отримані матеріали занесені до інформаційного ресурсу проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах» за напрямком електронні послуги.

Вимоги до кваліфікації: вища освіта у галузі інформаційних технологій, досвід роботи за відповідним напрямком не менше 1 року.
Тривалість роботи експерта: 4-6 місяців.
Для участі у конкурсі прохання надіслати мотиваційний лист та резюме на адресу: resumes@eef.org.ua до 30 грудня 2016 року.

ФСЄ ОГОЛОШУЄ КОНКУРС НА ПОСАДУ АСИСТЕНТА ПРОГРАМИ. РЕЗЮМЕ МОЖНА ПОДАТИ ДО 20 ВЕРЕСНЯ

East Europe Foundation, Kyiv-based international charitable organization, seeks a candidate for the position of
Program Assistant (full-time).
Under the supervision of Program Manager (PM), Program Assistant (PA) is responsible for assisting in programs planning, implementation, and reporting. The thematic focus of the programs includes increasing civil society awareness, access and participation in the local budgetary processes, e-democracy initiatives, support to decentralization reform, and others.
Main Duties: assist Program Manager on a daily basis; prepare program related events and meetings; keep record and follow up notes; support effective communication with programs partners and stakeholders including through social networks; collect activity data, keep up databases; assist in preparing donor reports; translate program-related documentation, and other.
Qualifications Required: Bachelor’s (or equivalent) Degree in Management, Public Administration, Social Sciences, Economics; at least two years of respective experience; good communications skills in Ukrainian and English; proficiency in MS Office tools, experience of working in non-government organizations or donor funded project environment; practical knowledge in office administration and organizing travel and workshops a plus.
Applicants are kindly requested to apply at their earliest convenience due to the urgency with filling in this vacancy, but not later than Sep, 20th, 2016.
Send CV and cover letter to resumes@eef.org.ua State job title in subject line of email. No phone inquiries, please. More information about East Europe Foundation at www.eef.org.ua.

ФСЄ В РАМКАХ ПРОГРАМИ USAID ЛЕВ ОГОЛОШУЄ КОНКУРС НА НАСТУПНІ ПОСАДИ: АДМІНІСТРАТИВНИЙ АСИСТЕНТ ТА СПЕЦІАЛІСТ З ПРОГРАМ. КІНЦЕВИЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ ЗАЯВОК - 23 СЕРПНЯ 2016 РОКУ.

East Europe Foundation is looking for candidate: Program Associate (full-time position) for USAID LEV Program which aims to improve business-climate and strengthen SME sector in Ukraine.

Program Associate duties:
The Program Associate (PA) will

  • assist the Program activity on daily basis, participate in organization and preparation of Program related meetings and keep/share with partners record and follow up notes;
  • support effective communication line with the Program partners and clients, including through social networks,
  • collect project related activity data and indicators, keep up respective database, prepare program related documents and ensure program related information flow,
  • assist in preparing monthly, quarterly, and yearly program plans and reports.
    Education/skills requirements:
    Bachelor Degree in Economics, Business Administration, Management or equivalent.
  • Minimum of five years of respective experience and the ability to take independent decisions within the scope of responsibility, experience in working in donor funded project environment.
  • Practical knowledge in office administration, basic finance, and organizing travel and workshops experience.
  • Excellent communications skills in Ukrainian, English and Russian language – reading, writing and speaking.
  • Comfortable with virtual communication – through email, Skype, social networks, and the Internet.
  • Experience with Microsoft Office tools (Word, Excel and Power point), additional experience with database or websites.

Send CV to resumes@eef.org.ua. Deadline for submission: August 23, 2016 . State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.
East Europe Foundation is looking for candidate: Administrative Assistant (full-time position) for USAID LEV Program which aims to improve business-climate and strengthen SME sector in Ukraine.

ADMINISTRATIVE ASSISTANT
Main duties:

  • managing documents workflow of the USAID LEV Program office;
  • communication with external partners;
  • events & logistics management;
  • assisting in preparing reports and occasional analysis;
  • managing office needs.

KEY QUALIFICATIONS and SKILLS:

  • experience in events & logistics management:
  • experience of work at/with economic development projects;
  • strong representation, negotiation and interpersonal skills;
  • University degree;
  • fluent English and Ukrainian (oral and written);

Ability to respond flexibly in a dynamic environment with limited time frames
Send CV to resumes@eef.org.ua. Deadline for submission: August 23, 2016 . State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.

ФСЄ В РАМКАХ ПРОГРАМА USAID «ЛІДЕРСТВО В ЕКОНОМІЧНОМУ ВРЯДУВАННІ» ШУКАЄ СПЕЦІАЛІСТА З АДВОКАЦІЇ. КІНЦЕВИЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ РЕЗЮМЕ - 15 СЕРПНЯ 2016 РОКУ

ФСЄ в рамках Програма USAID «Лідерство в економічному врядуванні» шукає спеціаліста з адвокації

Технічне завдання
Одним з завдань Програми USAID «Лідерство в економічному врядуванні» (USAID ЛЕВ) є надання допомоги українським бізнес-асоціаціям, які представляють інтереси малого та середнього підприємництва (МСП) у виконанні наступних завдань:

  • налагодженні процесу проведення аналізу діючих політик та процедур, нормативно-правових актів, як на національному так і на регіональному рівнях (Вінницька, Львівська, Київська, Тернопільска, Херсонська області), які регулюють діяльність МСП, та визначення проблемних питань;
  • побудові адвокаційних кампаній, спрямованих на вирішення існуючої проблематики, надання консультаційної допомоги в їх реалізації;
  • здійсненні подальшого моніторингу ефективності виконання рекомендацій та змін у регуляторному полі, які стали можливими завдяки проведеним адвокаційним кампаніям.

Для цілей виконання вищезазначених завдань, Програма USAID ЛЕВ планує залучити спеціаліста з адвокації, до основних завдань якого входитиме надання практичної допомоги бізнес-асоціаціям в організації відповідної діяльності. Ідеальний кандидат має мати практичний досвід організації та проведення кампаній з адвокації в інтересах малого та середнього бізнесу, формування регіональних коаліцій бізнес-об’єднань з метою просування необхідних змін, здійснення моніторингу ефективності таких змін.

Зокрема, до основних обов’язків спеціаліста з адвокації входитиме:

  • робота на постійній основі з партнерськими бізнес-асоціаціями програми, а також іншими зацікавленими організаціями, з метою надання їм кваліфікованої допомоги у формуванні порядку денного питань, що можуть бути вирішені за допомогою адвокаційних кампаній;
  • надання бізнес-асоціаціям аналітичної та методологічної допомоги у розробці адвокаційних кампаній;
  • здійснення супроводу реалізацію адвокаційних кампаній: надання консультацій та практичної допомоги у реалізації адвокаційних компаній, бути практично залученим до заходів, що здійснюються в рамках адвокаційних кампаній, які реалізуються за підтримки Програми USAID ЛЕВ;
  • надання консультаційної та практичної допомоги бізнес-асоціаціям, що представляють сектор МСП, у формуванні коаліцій з метою підвищення ефективності проведення адвокаційних кампаній;
  • надання допомоги бізнес-асоціаціям в розробці та впровадженні плану заходів з моніторингу змін в актуальних регуляторних проблемах, по яких проводилась адвокаційна кампанія;
  • проведення аналітичної роботи з метою аналізу результатів проведених за підтримки Програми USAID ЛЕВ адвокаційних кампаній, з подальшою розробкою рекомендацій для бізнес-асоціацій щодо вдосконалення їхньої діяльності стосовно адвокатування. Надання практичних рекомендацій щодо розробки майбутніх кампаній.

Спеціаліст з адвокації працюватимете та виконуватиме покладені на нього завдання у тісній взаємодії та відповідно до рекомендацій провідного експерта Програми USAID ЛЕВ з питань адвокації.
Вимоги до кандидата
Досвід розробки, проведення адвокаційних заходів та моніторингу ефективності змін, що відбулися;
Досвід створення коаліційних об’єднань місцевого малого та середнього бізнесу;
Досвід організації та проведення відкритих подій (круглі столи, публічні дискусії тощо);
Наявність сталих робочих контактів з провідними бізнес-асоціаціями національного та регіонального рівнів;
Практичний досвід роботи з громадським сектором, зокрема, досвід залучення представників громадськості до вирішення питань, які стосуються розбудови ділової середи для функціонування малого та середнього бізнесу;
Наявність контактів у медіа (пресі, телебаченні), досвід ефективного використання соціальних мереж для цілей просування адвокаційних кампаній;
Попередній досвід роботи в програмах технічної допомоги міжнародних донорських організацій (бажано).

В своїй роботі спеціаліст з адвокації підпорядковується відповідному координатору Програми, Директору та заступнику Директора програми.
Резюме та мотиваційний лист слід надіслати до 15 серпня 2016 року на адресу адресу resumes@eef.org.ua, вказавши у темі повідомлення назву посади.

ФСЄ В РАМКАХ ПРОГРАМИ USAID РАДА ОГОЛОШУЄ КОНКУРС НА ПОСАДУ «КОНСУЛЬТАНТ ПО РОБОТІ З МОДЕЛЬНИМИ ОКРУГАМИ». ОСТАННІЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ ЗАЯВОК - 25 ТРАВНЯ 2016 РОКУ

Основне завдання Програми USAID «РАДА» – сприяти становленню відповідального, підзвітного і демократичного представницького органу – Парламенту України (докладніше про програму на www.radaprogram.org).
Одне з завдань Програми – налагодити ефективну комунікацію громадян та народних депутатів України, допомогти покращити роботу в округах, щоб якісніше представляти інтереси виборців у Парламенті. Це реалізується в рамках ініціативи «Модельні округи», яка має на меті відпрацювати сучасні та дієві канали та моделі комунікації, надати депутатам та громадам, які вони представляють, інформаційну, організаційну та експертну підтримку.
До обов’язків консультанта по роботі з модельними округами входитиме налагодження системи комунікації та взаємодії з партнерами (партнери програми, народні депутати з модельних округів, їх помічники, місцеві органи влади, органи місцевого самоврядування, громадянське суспільство, ЗМІ) для подальшого впровадження та інституалізації ініціативи «модельні округи».

Вимоги до консультанта по організації роботи напрямку «модельні округи».

1. Досвід роботи помічником-консультантом народного депутата України в окрузі чи у Верховній раді України
2. Досвід співпраці з органами місцевого самоврядування і громадськими організаціями
Досвід організаційної та адміністративної роботи, зокрема підготовка та координація публічних заходів, консультацій, тренінгів у регіонах і в Києві.
4. Досвід розробки та підготовки звітів, інформаційно-методичних матеріалів
5. Навики комунікації та переговорів, врівноваженість
6 знання англійської мови
Прохання надсилати резюме до 25 травня на адресу resumes@eef.org.ua, вказавши у темі повідомлення назву посади.

ОГОЛОШЕНО КОНКУРС НА ПОСАДУ ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ПРОГРАМИ USAID РАДА". ОСТАННІЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ - 20 ТРАВНЯ 2016

East Europe Foundation is looking to fill the long-term Kyiv-based position of Deputy Chief of Party for USAID RADA Program. USAID RADA Program: Responsible Accountable Democratic Assembly promotes a representative, accountable and independent parliament – the Verkhovna Rada of Ukraine.

The proposed Deputy Chief of Party (DCOP) must have experience of successful project management and experience in legislative development to include:

• at least five years of experience in legislative strengthening or related fields;
• professional experience in implementing donor-funded projects and strong management experience with preference for USAID funded donor experience;
• thorough knowledge and understanding of the Ukrainian context and of legislative/governance and civil society development issues in Ukraine;
• strong interpersonal skills to maintain good relations with relevant partners and counterparts, including government, parliament, political parties, media, civil society, donors and other partners;
• well organized, able to work independently, skilled at handling multiple tasks, diplomatic, and able to adhere to deadlines;
• Master’s degree in Political Sciences, Business Administration, or other relevant fields.
• fluency in Ukrainian, Russian and English, both written and oral.
Send CV to resumes@eef.org.ua Deadline for submission: May 20, 2016. State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.

ФСЄ В РАМКАХ ПРОГРАМИ USAID ЛЕВ ШУКАЄ ЕКСПЕРТА З КОМУНІКАЦІЙ. ОСТАННІЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ РЕЗЮМЕ 9 БЕРЕЗНЯ 2016 РОКУ

East Europe Foundation is looking for Communication Expert for USAID Leadership in Economic Governance Program for short-term contract. Main responsibilities include developing and implementing external and internal communication system, providing assistance to USAID LEV Communication team and implementing partners in ensuring USAID communication standards are met; assisting in developing communication materials, etc.

The proposed Communication Expert must have a track record of successful implementation of communication component of USAID-funded projects, and:

  • 3-5 years of experience working in communications with USAID-funded projects;
  • a successful track record in supervising, designing, managing, and implementing communications component of technical assistance projects;
  • understanding of current environment for SMEs in Ukraine;
  • excellent interpersonal skills and the ability to lead and work on a multi-partner team;
  • outstanding English, Ukrainian and Russian communication skills – both written and oral;
  • practical experience in designing and implementing information campaigns with utilizing of modern SMM techniques, infographics.

Send CV to resumes@eef.org.ua. Deadline for submission: March 9, 2016.
State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.

ФСЄ ОГОЛОШУЄ КОНКУРС НА ЗАМІЩЕННЯ НАСТУПНИХ ПОСАД: ФІНАНСОВИЙ ДИРЕКТОР, СПЕЦІАЛІСТ ВІДДІЛУ ГРАНТІВ ТА КОНТРАКТІВ. КІНЦЕВИЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ РЕЗЮМЕ - 25 ЛЮТОГО 2016 РОКУ

East Europe Foundation, a Kyiv-based international charitable organization seeks candidates for the following positions:

Finance Director

Reporting to the President, the Director of Finance (DF) oversees the foundation’s financial and administrative operations. DF is responsible for ensuring the accuracy of the foundation’s financial records, compliance with foundation Policies & Procedures, applicable local laws, regulations, and donor provisions. DF oversees the preparation of annual budgets, all financial and contractual aspects of the foundation’s management of donor funds, including donor budget development. Also oversees modifications to Personnel and Operations Policies & Procedures and ensures their proper implementation. DF liaises directly with independent auditors and the finance and audit committee of the board of trustees of the foundation. DF provides strategic guidance to the president on matters related to the financial and administrative management of foundation operations.

Requirements:

  • Master’s degree in finance or economics or other relevant fields.
  • 10 years of experience in finance and accounting, including finance experience with a non-profit organization
  • Extensive experience with international donors-funded programs
  • Excellent knowledge of accounting standards and local legislation, including International Financial Reporting Standards (IFRS)
  • Advanced skills in accounting software
  • Advanced English

Grants and Contracts Associate

Reporting to the Grants and Contracts Manager (GCM) and assists in following daily duties: financial and legal due diligence for grants and contracts; review of grantee/contractor’s budgets; review of grantee/contractor’s financial reports; preparation of agreements and managing support documentation under EEF programs; updating and managing information in Grant Management System.

Requirements:

  • Bachelor’s degree (or equivalent) in finance, accounting or law;
  • at least 2 years of respective experience; proficiency in MS Office tools, database packages, and web-based management systems,
  • experience of work in donor funded project environment;
  • fluent Ukrainian and Russian; proficiency in English is desirable.

Deadline for submitting February 25, 2016. Send CV to resumes@eef.org.ua. State job title in subject line of email. No phone inquiries, please. For more information about East Europe Foundation, please see www.eef.org.ua.

ФСЄ В РАМКАХ ПРОГРАМИ USAID РАДА ОГОЛОШУЄ КОНКУРС НА ПОСАДУ АДМІНІСТРАТИВНОГО АСИСТЕНТА. РЕЗЮМЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ ДО 5.02.2016

Докладніше про вимоги до кандидатів та до подання резюме нижче англійською
East Europe Foundation is looking for candidates for the full-time position of Administrative Assistant for USAID RADA Program. USAID RADA Program: Responsible Accountable Democratic Assembly promotes a representative, accountable and independent parliament – the Verkhovna Rada of Ukraine.

Main Duties:

  • managing documents workflow of the RADA Program office;
  • communication with external partners;
  • events & logistics management;
  • assisting in preparing reports and occasional analyses;
  • managing office needs.

Key qualifications and skills:

  • experience in events & logistics management;
  • experience of work at/with the Ukrainian Parliament;
  • strong representation, negotiation and interpersonal skills;
  • University degree;
  • fluent English and Ukrainian (oral and written);
  • ability to respond flexibly in a dynamic environment with limited time frames.

Send CV and references (please, list the names and contact information of at least 3 people, who can provide recommendations) to resumes@radaprogram.org. No phone inquiries, please. State job title in subject line

ДИРЕКТОР ПРОГРАМИ USAID "РАДА". ОСТАННІЙ ТЕРМІН ПОДАННЯ - 15 ЖОВТНЯ 2015 РОКУ
Детально про критерії та вимоги до цієї позиції – за лінком.
ПОЗИЦІЯ "АДМІНІСТРАТИВНИЙ АСИСТЕНТ" ДЛЯ ПРОГРАМИ USAID РАДА. РЕЗЮМЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ ДО 7.08.2015

East Europe Foundation is looking for candidates for the full-time position of Administrative Assistant for USAID RADA Program. USAID RADA Program: Responsible Accountable Democratic Assembly promotes a representative, accountable and independent parliament – the Verkhovna Rada of Ukraine.

Main Duties:

  • managing documents workflow of the RADA Program office;
  • communication with external partners;
  • events & logistics management;
  • assisting in preparing reports and occasional analyses;
  • managing office needs.

Key qualifications and skills:

  • experience in events & logistics management;
  • experience of work at/with the Ukrainian Parliament;
  • strong representation, negotiation and interpersonal skills;
  • University degree;
  • fluent English and Ukrainian (oral and written);
  • ability to respond flexibly in a dynamic environment with limited time frames.

The deadline for applications is August 7, 2015.
Send CV and references (please, list the names and contact information of at least 3 people, who can provide recommendations) to resumes@radaprogram.org. No phone inquiries, please. State job title in subject line.

ВАКАНСІЇ НА ПОЗИЦІЇ АСИСТЕНТА ПРОГРАМ ТА 2 КООРДИНАТОРІВ В РАМКАХ ПРОГРАМИ, СПРЯМОВАНОЇ НА РОЗВИТОК Е-ВРЯДУВАННЯ

East Europe Foundation, Kyiv-based international charitable organization seeks candidates for the following positions for E-governance for Accountability and Transparency Program (EGAP)*:
Program Assistant (full-time)
Under the supervision of Team Leader and Deputy Team Leader, Program Assistant (PA) is responsible for assisting in program planning, implementation, and reporting.
Main Duties: assist Team Leader and Deputy Team Leader on a daily basis; prepare program related events and meetings; keep record and follow up notes; support effective communication with program partners and stakeholders including through social networks; collect activity data, keep up databases; assist in preparing monthly, quarterly, and yearly program plans and reports; translate program-related documentation.
Qualifications Required: Bachelor’s (or equivalent) Degree in Management, IT, Social Sciences, Economics; at least two years of respective experience; good communications skills in Ukrainian and English; proficiency in MS Office tools, database packages, and web-based management systems, experience of working in donor funded project environment; practical knowledge in office administration and organizing travel and workshops a plus.
E-Democracy Pilots Coordinator (part-time)
Under the supervision of Team Leader and Deputy Team Leader, Coordinator is responsible for planning and implementation of the project component aimed to increase citizen participation and policy influencing due to e-democracy mechanisms.
Main Duties: coordinate activities of regional e-democracy incubators; organize hackathons, workshops and other program-related events; oversee development and introduction of e-democracy tools, platforms, applications; collect and manage project related activity data and indicators, keep up respective databases; contribute to program planning and reporting.
Qualifications Required: Bachelor’s (or equivalent) Degree in Management, IT, Social Sciences, Economics; at least four years of respective experience; good communications skills in Ukrainian, English a plus; understanding of innovative IT tools and knowledge sharing mechanisms; proficiency in MS Office tools, database packages, and web-based management systems.
E-Democracy Capacity Building Coordinator (part-time)
Under the supervision of Team Leader and Deputy Team Leader, Coordinator is responsible for planning and implementation of the project component aimed to build capacity of regional stakeholders in e-democracy concepts and practices.
Main Duties: assess capacity building needs of the target audience; coordinate development of e-democracy training modules; organize training of trainers on the developed modules; coordinate series of trainings, both on-site and distance; collect and manage project related activity data and indicators, keep up respective databases; contribute to program planning and reporting.
Qualifications Required: Bachelor’s (or equivalent) Degree in Management, IT, Social Sciences, Economics; at least four years of respective experience and the ability to take independent decisions within the scope of responsibility; organization and conducting trainings’ experience; good communications skills in Ukrainian, English a plus; proficiency in MS Office tools, database packages, and web-based management systems.

Applicants are kindly requested to apply at their earliest convenience due to the urgency with filling in this vacancy.
Send CV to resumes@eurasia.kiev.ua. State job title in subject line of email. No phone inquiries, please. More information about East Europe Foundation at www.eef.org.ua.

*About the Program
EGAP is funded by the Swiss Confederation through Swiss Agency for Development and Cooperation (SDC) and implemented by East Europe Foundation.
The main goal of the EGAP Program is to strengthen good governance and public service delivery in Ukraine. Through the use of ICTs, its objectives are to: i) mainstream e-governance standards and practices through citizens’ improved access to information and more efficient, e-enhanced public services, ii) to increase local authorities’ accountability and transparency, as well as to iii) stimulate Civil Society Organizations’ (CSOs) and citizens’ greater engagement in monitoring and pro-actively participating in regional and local decision-making processes. Strengthening CSOs’ advocacy and educational role in the promotion of e-democracy are also expected outcomes of the program. The program’s first phase will be implemented during a 4-year period (2015 – 2019), in 4 Ukrainian oblasts – Dnipropetrovsk, Odesa, Vinnytsia and Volyn.

КВІТЕНЬ 2015 РОКУ

East Europe Foundation is looking for candidates to fill the long-term Kyiv-based position of Chief of Party for USAID RADA Program. USAID RADA Program: Responsible Accountable Democratic Assembly promotes a representative, accountable and independent parliament – the Verkhovna Rada of Ukraine.

The proposed Chief of Party (COP) must have a track record of successful project management and experience in legislative development to include:

  • 8-10 years of experience working in legislative strengthening or related fields, particularly in Ukraine;
  • successful track record in supervising, designing, managing, and implementing donor-funded technical assistance projects for legislative strengthening, with preference for USAID funded donor experience;
  • experience in managing sub-awards to Ukrainian civil society organizations is strongly desired;
  • deep understanding of the political and economic situation in Ukraine and of the current legislative environment;
  • excellent interpersonal skills and the ability to lead and work on a multi-partner team;
  • ability to establish strong working relationships with senior officials in government, parliament, political parties, with media and civic leaders, business people and international donors;
  • outstanding English, Ukrainian and Russian communication skills – both written and oral;
  • Master’s degree or equivalent in Political Science, Public Relations, or other relevant field.

Send CV to radavacancies@gmail.com. Deadline for submission: April 27, 2015. State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.

East Europe Foundation is looking to fill the long-term Kyiv-based position of Deputy Chief of Party for USAID RADA Program. USAID RADA Program: Responsible Accountable Democratic Assembly promotes a representative, accountable and independent parliament – the Verkhovna Rada of Ukraine.

The proposed Deputy Chief of Party (DCOP) must have experience of successful project management and experience in legislative development to include:

  • at least five years of experience in legislative strengthening or related fields;
  • professional experience in implementing donor-funded projects and strong management experience with preference for USAID funded donor experience;
  • thorough knowledge and understanding of the Ukrainian context and of legislative/governance and civil society development issues in Ukraine;
  • strong interpersonal skills to maintain good relations with relevant partners and counterparts, including government, parliament, political parties, media, civil society, donors and other partners;
  • well organized, able to work independently, skilled at handling multiple tasks, diplomatic, and able to adhere to deadlines;
  • Master’s degree in Political Sciences, Business Administration, or other relevant fields.
  • fluency in Ukrainian, Russian and English, both written and oral.

Send CV to radavacancies@gmail.com. Deadline for submission: April 27, 2015. State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.

СІЧЕНЬ 2015 РОКУ - ФОНД СХІДНА ЄВРОПА

EEF seeks candidates for the following full-time positions:

Finance Assistant

Reporting to the Director of Finance, the Finance Assistant is expected to assist EEF finance personnel in recording and documenting transactions and making entries into accounting systems. Other responsibilities include assisting with procurement operations and preparing financial reports. Requirements: Bachelor’s (or equivalent) in accounting/finance; at least 1 year of experience in accounting/finance; proficiency in accounting software; English language a plus.

Secretary/Personal Assistant
Requirements: Bachelor’s degree. FLUENT English, Russian, Ukrainian translation skills. Three years of experience in similar position.

Send CV to resumes@eurasia.kiev.ua. State job title in subject line of email. No phone inquiries, please.

СІЧЕНЬ 2015 РОКУ - ПРОГРАМА USAID "ЛЕВ"

Програма USAID «Лідерство в економічному врядуванні» шукає експертів з правових питань.
Докладно про вимоги, умови участі на www.eef.org.ua
Прохання надсилати резюме на адресу LEV_Info@eef.org.ua, вказавши в темі повідомлення “Vacancy: Legal expert (LEV)”.
Останній термін подання документів: 20 лютого 2015 року
______________________________________________________________________________________________
Про програму USAID «Лідерство в економічному врядуванні» (ЛЕВ):
Програма має на меті об‘єднати зусилля активних, орієнтованих на реформи організацій та представників громадянського суспільства, щоб, координуючи роботу з урядом, розробити ефективне законодавство, що дасть змогу суттєво покращити бізнес-клімат в Україні. Програма USAID «ЛЕВ» впроваджується Фондом Східна Європа у партнерстві з Інститутом економічних досліджень та політичного консалтингу, CASE-України та Київським інститутом економіки.